A TISZApART Mozi törekvései a digitális mozizás időszakában
2020.11.23.
Felkértek, hogy írjak egy cikket arról, hogy tudtuk életben tartani a mozinkat a tavaszi vírus időszaka alatt, sokszínű tartalmat kínálva és aktívan tartva közönségünket.
A mi művészmozink, a „TISZApART Mozi” - ami csupán egy órára Budapesttől, Szolnokon található -, az év 365 napjában nyitva áll, habár a koronavírus világjárvány miatt a mozi történelmében először, 99 napig kellett zárva tartanunk március 15. és június 18. között. A bezárás alatt a kávézóban található termékeink nagy része tönkrement, de ennek ellenére is felkészülten vártuk, hogy újra köszönthessük nézőinket és mi voltunk az első művészmozi az országban, mely újra nyithatott 2020. június 19-én.
A karantén alatt minden tőlünk telhetőt megtettük azért, hogy kapcsolatban maradjunk a közönségünkkel. Rengeteg folyamatban lévő programunkat érintette a vírus, ezeket mind át kellett raknunk online felületre. Ezért először az online térbe költöztettük azokat a programjainkat, amiket lehetett, utána pedig azon gondolkodtunk, mit találhatnánk még ki azok számára, akiknek hiányzik a mozizás élménye.
Két online mozi-kvízt szerveztünk egy játékmesterrel, amit aztán a Facebookon streameltünk. A résztvevők előzetesen megkapták a filmek listáját, hogy fel tudjanak készülni és lehetőségük legyen a forgalmazók által felajánlott különféle díjak közül (DVD-ket, könyveket, pólókat, stb.) nyerni. Ezen kívül csatlakoztunk a Mubi nevű kezdeményezéshez, így az ő adatbázisukban megtalálható hatalmas választékból tudtunk filmeket ajánlani online és meg tudtuk tartani a filmklub-sorozatunk egy epizódját is az interneten a klub rendes időpontjában. A vetítés után a közönségnek volt lehetősége beszélni a filmről egy ismert film kritikussal a Facebookon. A legsikeresebb kezdeményezésünk a „Vírus Videó” pályázatunk volt, melyet a weboldalunkon és a social media felületeinken hirdettünk. Arra kértük a nézőket, hogy egy kisfilmben mutassák be, mi az, amit a legjobban hiányolnak a moziba járás kapcsán a karantén alatt. A videókat folyamatosan töltöttük fel a Youtube oldalunkra, majd a pályázat lezárása után kihirdettük a nyertest. A Kreatív Filmklubunk is online folytatódott, a klub vezetője egy konkrét online projekttel készült, majd e-mailen keresztül tartotta a kapcsolatot a résztvevőkkel. A feladatuk az volt, hogy elkészítsenek otthon egy videót, amit a klubvezető értékelése után a Youtube csatornánkra feltöltöttünk. Ezáltal nem csak a klub vezetőjétől kaptak visszajelzést a résztvevők, de a munkájukat nyilvánosságra is hoztuk.
Június elsejével pedig egy szlovák, egy horvát és egy bolgár művészmozival együtt elindítottunk egy az Európai Unió által támogatott projektet, a Rezonáns Mozi. Érdeklődő elmék kulturális tere című programsorozatot, mely reméljük, hogy hamarosan élő eseményekkel folytatódik a mozinkban.
Az eredeti cikk itt érhető el:
Tisza Cinema's endeavors in times of the digital cinema