Csupó Gábor
Producer és animációs szakember
Csupó Gábor producer és animációs szakember felel a 90-es évek rajzfilm iparának legsikeresebb alkotásaiért, miközben egy tehetséges elektronikus zenészként a vezető producere a Tone Casualities és Casual Tonalities lemezkiadónak.
A magyar származású, budapesti születésű Csupó Gábor a Pannonia Stúdiónál kezdett animációval foglalkozni mielőtt a svédországi Stockholmba költözött, ahol megismerkedett Arlene Klasky grafikussal. A pár ezután Los Angeles-be költözött és ott megalapították a ma már világhírűvé vált Klasky Csupo animációs stúdiót.
Az első nagy megbízásukat 1989-ben kapták, amikor a Tracey Ullman Show-hoz gyártottak le pár rövid animációs rövidfilmet, amit aztán a Simpsons családnak neveztek el, és ezzel egyenes út vezetett több nagyobb elismeréshez és az első Emmy díj-hoz. Ezt a sikert egy-két éven belül követte a Fecsegő tipegők, a Duckman, Jaj, a szörnyek!, Santo Bugito és a Thornberry család. Csupó vezető producere volt még a Fecsegő tipegő mozifilmnek és a Thornberry családnak is. A munkásságához tartozik még a Rocket Power és a Ginger naplója, amik szintén mint sok más alkotása a Nickelodeon nevű csatornán futott.
Csupó mindig is nagy rajongója volt Frank Zappa zenéjének, éppen ezért is sikerülhetett, hogy 1996-ban ő készítette el a The Lost Episodes című album borítótervét és grafikáit Zappa számára.
2007-ben készítette el első élőszereplős nagyjátékfilmjét a Walt Disney stúdiónak, ami a Híd Terabithia földjére címet viseli. Azóta már sok más nagyjátékfilmet is rendezett, van köztük animációs és élőszereplős alkotás is. Ilyen filmek a Holdhercegnő, az Immigrants és 2017-ben a Pappa Pia.
Gábor jelenleg Los Angeles-ben él feleségével Kimber-rel és lányukkal Kelcy-vel.
Szabolcs János
Díszlet- és látványtervező, feltaláló
Általános építészeti tanulmányai után belsőépítészetet és bútortervezést tanult az akkori Iparművészeti Főiskolán, valamint díszlettervezést a Képzőművészeti Főiskolán. Tanulmányai befejeztével díszlettervezőként dolgozott többek között a Katona József Színháznak és a MAFILM Stúdiónak.
Színházi és filmes látványterveivel mind hazai, mind külföldi nagy játékfilmekben, tévés produkciókban, reklámokban és színházi produkciókban működött közre az utóbbi tíz évben.
Az utóbbi húsz évben olyan hazai és külföldi produkciók látványtervein dolgozott, mint a Jadviga Párnája, Szabadság, szerelem, Friss Levegő, Kaméleon, A katedrális, Víkend és a Pappa Pia. Dolgozott együtt Steven Spielberggel az Oscar és Golden Globes díjra jelölt München című filmben. 2004-ben Emmy-díjra is jelölték Andrei Konchalovsky „Az oroszlán télen” című filmjében nyújtott art director-i teljesítményéért.
Minden tervezési folyamatban a megszokottól eltérő megoldások keresése inspirálta, ez a megközelítés vezetett el legújabb találmányához, a LavosBall megalkotásához is, mely egy újfajta térbeli logikai kirakós játék.
Kovács Claudia
Operatőr és kameraman
Kovács Claudia 12 éve van jelen a filmiparban. Operatőrként és kameramanként különféle produkciókon, dokumentum- és játékfilmeken, reklámokon és videóklippeken dolgozik.
13 évesen kezdett el ismerkedni a fotózással. A későbbiekben két kiállítás alkalmával volt lehetősége megmutatni alkotásait Budapesten. 2013-ban a Színház- és Filmművészeti Egyetem operatőrművész MA szakán diplomázott. Az egyetem után, 2015 és 2016 között, a Tel Aviv University posztgraduális képzésén kezdett el dolgozni első játékfilmjén.
2015-ben a Fred Kelemen által vezetett Sarajevo Talents Cinematography Masterclass résztvevője volt. Mindeközben folyamatosan azon dolgozott, hogy a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem VFX művész képzésén részt tudjon venni a 2017/2018-as évben. Jelenleg az ELTE-BTK filmtörténész szakán írja diplomamunkáját.
Claudia különféle nemzetközi produkciókban dolgozhatott karrierje során. 2006-ban operatőr gyakornokként a BBC által készített “Robin Hood” című sorozatban, majd 2007-ben az Universal Pictures gondozásában készülő “Hell Boy II.” (r. Guillermo del Toro) című filmben kapott lehetőséget. 2012-ben az HBO “A terapeuta” című sorozatának, majd 2014-ben Nemes-Jeles László Oscar nyertes “Saul fia” című nagyjátékfilmjének kreditlistáján találkozhattunk a nevével. Az utóbbi években kameramanként a Royal Ballet “Romeo and Juliet”-jén, a “Midsommar” című horrorfilmen, illetve a “Treadstone” sorozaton dolgozott.
Specialitása a víz alatti felvételek készítése, amit Reisz Gábor “Rossz versek” című filmjében, illetve saját diplomafilmje során kamatoztatott.
Dokumentumfilm operatőrként 2019-ben Szabó Réka “A létezés eufóriája” című játékfilm képi világáért felelt. 2013-ban Szilágyi Zsófia “Impasse” című filmjében, illetve Kovács Kristóf “Besence Open” című alkotásában volt operatőr. Mindkét film bekerült A kategóriás fesztiválok versenyprogramjába. Jelenleg egy dán kísérleti filmen dolgozik Ida Marie Gedbjerg Sørensen rendezővel, mely a 2158 historier om en almindelig mand elnevezést kapta.
Ezekkel párhuzamosan a fotográfival is foglalkozik, illetve saját ötleteken dolgozik, melyek javarészt nemzetközi jellegűek. Célja, hogy megnyissa az emberek között lezárt kapukat a művészetek közismert nyelvével és egy folyamatos kommunikációt indítson el ezzel.