A látványtervező az egyik kulcsszereplő egy film előkészítésének, tervezésének és forgatásának folyamatában. Munkája a filmgyártás legelején kezdődik, ő alkotja meg a film vizuális koncepcióját, megvitatja a rendezővel a film átfogó megjelenését, a sztori történelmi aspektusát, a film hangulatát, a szettek stílusát, amelyeket aztán meg is kell terveznie. A látványtervező készségei ötvözik egy művész fantáziáját, egy kézműves ismereteit és egy menedzser képességeit, amelyek nem csak a látványelemek megtervezéséhez, de a film költségvetésének kialakításához is hozzájárulnak. Emellett a gyártás művészeti részlegének a vezetője; felügyeli a film létrejöttén munkálkodó alkotók, mesterek és technikus munkáját. A látványtervező munkája teszi lehetővé a közönség számára, hogy elhelyezze a történetet a megfelelő korszakban és beleélje magát; tevékenysége segíti a színészeket a karaktereik kifejezésében és a rendező művészeti üzenetének átadásban.
A jó látványtervezés része a mozgóképnek, hátteret biztosít a színészeknek és segíti a nézőt, hogy elhiggye a történetet. Munkáját gyakran nem is ismerik el a moziba járók, éppen ezért minden komoly díj fontos, hiszen ezek hangsúlyozzák a látványtervező fontosságát, a film megjelenésre és üzenetére gyakorolt hatását.
A legnagyobb látványtervezői kihívást számomra Roman Polanski Twist Olivér c. filmjében való munka jelentette. A Barandov Stúdió hátterében építettük meg a 19. századi London utcáit, elegáns és szegény részeket, kis falvakat, változatos történelmi belső tereket. Hatalmas munka volt, de a minden országban, ahol bemutattuk a filmet meggyőztük a közönséget a film hitelességéről.